Цитата:
Сообщение от Писатель
И редукторы имеют разное передаточное число, один >1, другой <1.
"...такой дифференциал, кроме своих обычных функций, представляет устройство для прохождения поворотов с большей скоростью, а также как исполнительное устройство системы стабилизации, особенно при движении по плохим дорогам"
|
Ну бог с ним ,понял что был не прав,что сходство есть только в электронике.
Хотелось бы услышать коментарии по изменении свойств привода путем прошивки на основе релиза Делики 5
Повторюсь
The new DELICA D:5 has an electronically controlled
four-wheel drive (4WD) system based on that of the
OUTLANDER. MMC refined the software from the OUTLANDER
as follows:
• 4WD mode: In accordance with the different wheelbase
and vehicle weight, the proportion of torque
directed to the rear wheels is greater during uphill
driving and smaller during steering maneuvers. The
results are better hill-climbing performance and cornering
stability.
• LOCK mode: The system senses when wheels on
diagonally opposite corners are in danger of spinning
without traction during vehicle operation at low
speeds. It responds by activating a brake traction
control function at lower speeds than the system in
the OUTLANDER, thereby improving all-terrain performance
at low speeds.
Т.е простая прошивка,меняет настройки привода,передавая меньший момент на скорости ,но делая машину более покладистой к диагоналке и более внедорожной на малой скорости.
http://www.mitsubishi-motors.com/cor...w/e/index.html
http://www.mitsubishi-motors.com/cor...f/2007/19e.pdf стр 148