Там сказано : 4. The vehicle display device according to claim 1, wherein said average fuel consumption calculation unit calculates a value which is obtained by leveling an average fuel consumption which is directly calculated based on the cumulative value of the mileage and the cumulative value of the fuel injection quantity by weighted average calculation by using the past average fuel consumption as a final average fuel consumption, and a weighting coefficient used in the weighted average calculation is a value which sensitively changes the deviation between the average fuel consumption and the instantaneous fuel consumption with respect to an accelerator operation of a driver in an at least preset specified region.
9. The vehicle display device according to claim 8, wherein the values of the weighting coefficient is that when the mode of the drive force characteristic has larger responsiveness with respect to the accelerator operation of the driver, the mode takes a relatively larger value than other mode.
Если я правильно понял, в расчете используется помимо данных километража и пробега, весовой топливный коэффициент, который меняется для разных режимов поездок. И окончательный расчет на каждое обновление ведется с его учетом. Таким образом, если мы с Вами проезжаем одинакое кол-во километров с разными скоростями, показания среднего расхода будут разными, как и прибавки при обновлении, разными будут также прибавки на стоянке, так как во время стоянки компьютер продолжает считать среднюю величину, основываясь на данных всей поездки. На вопрос каким образом считается этот коэффициет для разных режимов, ответ был - по длительности импульса открытия форсунок.
Извините, не могу следить тщательно за развитием событий сейчас - жена готовится дочурку подарить.
Будет возможность, поганяю еще на разных средних сроростях.
С Уважением, Александр.