Re: Outlander III Forward Collision Mitigation (FCM)
Цитата:
Сообщение от Dark-Angel
@ВодительБегемота,
Ну так вы гляньте мануал, где эта система не работает и что на нее влияет.
там целый список красным фоном на2 страницы.
Решетки стоят в верхнем воздухозаборнике?
есть лед? снег? наледь?
ФСМ не панацея - средство предотвращения. Никто 100% срабатывания не гарантировал. как и любая другая система она может ошибаться. хотя по опыту полугодичного использования она крута.
На какой странице красным фоном в чёрно-белой книге, можно узнать?
В русской нет, в японской тоже (описание есть, но я по японски только пару слов)
Re: Outlander III Forward Collision Mitigation (FCM)
@ВодительБегемота,
Do not overestimate the FCM. It is never almighty. In addition, the FCM is not designed to avoid driver’s inattentive or careless driving or improve the poor vision due to rain or fog.
No system control and warnings are provided if any of the conditions below is satisfied:
A vehicle-travelling-ahead is stationary, extremely slow or extremely slower than your vehicle.
Another vehicle cuts in abruptly.
The distance between your vehicle and a vehicle-travelling-ahead is too short.
The FCM system is defective.
No system control and warnings MAY be provided if any of the conditions below is satisfied:
The object travelling ahead is a motor bike, a bicycle, a pedestrian, an animal or a falling object on the road, etc.
An extremely heavy load is stored on the rear seat or the luggage compartment.
The radar is contaminated with dirt, snow or ice.
The vehicle is being driven on a winding road or near a corner.
In bad weather (rain, snow, fog)
Another vehicle interrupts your vehicle abruptly.
Your vehicle is driven uphill or downhill repeatedly.
The system determines that the driver has operated the steering wheel, the accelerator pedal, the brake pedal or the shift lever to avoid a collision.
Your vehicle is not being driven stably due to unstable relationship between your vehicle and the vehicle-travelling-ahead, the steering operation conditions, a traffic accident or vehicle faults.
A system control and warnings MAY be provided if any of the conditions below are satisfied:
There is an obstacle near a road curve.
The vehicle is being driven across a narrow bridge.
The vehicle is being driven through a low or narrow gate.
There are road humps, pothole or any metal obstacles.
Your vehicle becomes too close to the vehicle-travelling-ahead during overtaking.
Your vehicle is being driven under an overpass.
The system may operate incorrectly if any of the following conditions is satisfied. In such a case, turn the FCM system off.
Your vehicle is towed.
Your vehicle is carried by a truck.
Your vehicle is driven on a chassis dynamometer or a free roller.
Wheels rotates freely by starting the engine with your vehicle off the ground.
Your vehicle is driven under a streamer, a flag or a weeping tree branches, or on a bush.
Sporty driving such as competition
Re: Outlander III Forward Collision Mitigation (FCM)
Спасибо, ознакомился
Это не совсем то, тут я не увидел причины, когда fcm off загорается
Сдесь больше о том, когда она некорректно работать будет
А есть про старт-стоп и условия её срабатывания? А то в русском мануале тоже ни слова про нее
Re: Outlander III Forward Collision Mitigation (FCM)
Цитата:
Сообщение от Vibrother
Если уже обсуждалось - ткните в ссылку, дабы не отнимать время.
Если нет - хотя бы тезисно, почему невозможно?
Просто. Для вашей машины физически и програмно не заложена установка данной функции. Для вас даже не существует блока ASC для реализации этой системы. В моторнике и блоке ETACS нет программного обеспечения для этого. Надеюсь объяснил.
Re: Outlander III Forward Collision Mitigation (FCM)
Если упереться, то реально. Только вопрос цены/целесообразности. Нужно всю электронику и проводку привести к варианту 3го аута: блок АБС/АСЦ, моторник, блок коробки, етакс... все что сидит на кан-шине.
Re: Outlander III Forward Collision Mitigation (FCM)
Цитата:
Сообщение от Greendizer
Если упереться, то реально. Только вопрос цены/целесообразности. Нужно всю электронику и проводку привести к варианту 3го аута: блок АБС/АСЦ, моторник, блок коробки, етакс... все что сидит на кан-шине.
Проще будет продать XL, а купить Out3, в него уже и до устанавливать.