И редукторы имеют разное передаточное число, один >1, другой <1.
"...такой дифференциал, кроме своих обычных функций, представляет устройство для прохождения поворотов с большей скоростью, а также как исполнительное устройство системы стабилизации, особенно при движении по плохим дорогам"
Ну бог с ним ,понял что был не прав,что сходство есть только в электронике.
Хотелось бы услышать коментарии по изменении свойств привода путем прошивки на основе релиза Делики 5
Повторюсь The new DELICA D:5 has an electronically controlled four-wheel drive (4WD) system based on that of the OUTLANDER. MMC refined the software from the OUTLANDER as follows: • 4WD mode: In accordance with the different wheelbase and vehicle weight, the proportion of torque directed to the rear wheels is greater during uphill driving and smaller during steering maneuvers. The results are better hill-climbing performance and cornering stability. • LOCK mode: The system senses when wheels on diagonally opposite corners are in danger of spinning without traction during vehicle operation at low speeds. It responds by activating a brake traction control function at lower speeds than the system in the OUTLANDER, thereby improving all-terrain performance at low speeds.
Т.е простая прошивка,меняет настройки привода,передавая меньший момент на скорости ,но делая машину более покладистой к диагоналке и более внедорожной на малой скорости.